FĂRĂ JUMĂTĂŢI DE MĂSURĂ – “România sălbatică”, cel mai potrivit brand turistic

Ţară frumoasă şi primitoare ca a noastră nu există! – obişnuiesc să spună unii. O prejudecată. În definitiv, o minciună. Ar fi cazul ca România să nu mai defileze sub identităţi false. Să-şi recunoască problemele, ba chiar să şi le transforme în brand turistic. Avem drumuri foarte, foarte proaste? Avem! Sunt căruţe-grămadă pe şosele? Sunt! Cresc buruienile, nestingherite, mai peste tot? Afirmativ! Apele sunt sufocate de PET-uri? Da! Din moment ce nu suntem în stare să ne facem curăţenie, arătăm în fiecare zi că nu suntem, propun ca aspectul jigărit, atât de jigărit al ţării să ne devină carte de vizită. De ce nu? Să le servim străinilor realitatea aşa cum este. Nudă. Fără pudră şi fard. Cu riduri!
O călătorie pe Transfăgărăşan, de pildă, este pentru francez, neamţ, olandez sau norvegian ca o veritabilă întoarcere în timp. Turistul de peste hotare nu va fugi de România dacă într-un pliant sau într-un clip video de promovare turistică i-ai înfăţişa drumul, cu găuri în asfalt şi cu căruţe, ca pe o cale de a trăi iluzia că te afli cu două-trei secole în urmă. Nu va fugi, va veni să vadă “minunea” la faţa locului. “Vinde-i” Transfăgărăşanul ca pe o incursiune în trecut şi va fi tentat să calce pe el!
“Ipoteza” mi-a fost confirmată şi de prietenul meu Valentin, acum cetăţean al Statelor Unite ale Americii. Recent, a revăzut România după zece ani. Am fost pe Transfăgărăşan, de aceea l-am şi luat ca reper. I s-a părut mai ponosit ca altădată. Şi din punctul lui de vedere, cel mai corect, mai potrivit şi mai eficient brand turistic pentru ţară ar fi “România sălbatică”. Drumuri ciuruite – ca după bombardament, căruţe pe asfalt – cu coviltir sau fără, nomazi – cu mustăţi lungi sau cu bărbi sure, puradei – murdari şi desculţi, colb, turme de oi – blocându-ţi calea, câini vagabonzi – iată o realitate ciudată, “exotică” pentru orice turist occidental. Ciudată, dar posibil interesantă dacă ai ştiinţa să i-o prezinţi ca pe o curiozitate absolută, ca pe un unicat în Europa. Merită încercat acest exerciţiu de sinceritate în scopuri pur turistice. România virgină poate fi o atracţie pentru străini.
La toate cele enumerate mai sus aş adăuga brandul Dracula, cunoscut, nu datorită nouă, în toată lumea, brand care ar întregi imaginea de ţară sălbatică, tocmai bună pentru turistul dornic de senzaţii tari. În Argeş avem Cetatea Poenari, încă prea puţin exploatată din punct de vedere turistic. Cu o ţâră de imaginaţie, ceea ce, deocamdată, ne lipseşte, România ar putea câştiga bani frumoşi de pe urma unor realităţi care n-au nimic în comun cu civilizaţia şi care, de fapt, o contrazic brutal.
Mihai Paul CODUNAS
mihaipaulcodunas@yahoo.com

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

<span>%d</span> blogeri au apreciat: