Alimente care întăresc imunitatea

Se spune că o răceală durează o săptămână, fără să ţină cont de tratamentele pe care le urmezi. Începe să-ţi curgă nasul, te gâdilă puţin în gât şi strănuţi de o grămadă de ori pe zi. Şi este doar începutul, pentru că ştii bine că urmează nasul înfundat, simţul mirosului şi a gustului scade în intensitate şi sâcâitoarea tuse care pare că nu te mai lasă. Prezintă-te imediat la medic dacă ai febră persistentă, durere de cap, epuizare fizică, durere generală şi tuse severă pentru că este posibil să ai gripă şi medicul trebuie să-ţi prescrie tratamentul corect. Ce poţi să faci ca să previi o răceală – spălarea frecventă a mâinilor şi o listă cu cele mai puternice alimente care reuşesc să-ţi întărească imunitatea sau te ajută să te pui pe picioare, reducând intensitatea simptomelor.
Usturoiul: atunci când simţi că răceala îţi dă târcoale, usturoiul poate face minuni, deoarece conţine mai mult de 20 substanţe antivirale şi antibacteriene. Este cel mai puternic aliment care luptă eficient cu răceala. Poţi să îl consumi crud, dar dacă nu îţi este recomandat sau te împiedică mirosul, nu-l lăsa deoparte, ci adaugă-l în mâncare. Mic truc: curăţă-l, mărunţeşte-l şi lasă-l să stea 15-20 minute înainte de a-l folosi la gătit, deoarece se activează enzimele care întăresc sistemul imunitar.
Echinaceea: studiile efectuate până în prezent au dovedit că echinaceea întăreşte sistemul imunitar, luptând împotriva simptomelor de răceală, gripă şi alte infecţii. Echinaceea poate fi administrată sub formă de tinctură, capsule sau ceai. Biolog-nutriţionistul Livia Nena ne atrage atenţia că tinctura de echinaceea nu o poate lua oricine, specificând că “persoanele cu probleme hepatice, ulcer, gastrită acidă trebuie să apeleze la capsulele cu echinaceea”.
Varza: este o sursă excelentă de vitamina C, dar conţine şi cantităţi importante de fibre, mangan, acid folic, vitamina B şi acizi graşi omega-3. O poţi găsi cu uşurinţă şi în sezonul rece. Nu te limita doar la varză, poţi să alegi orice legumă din familia cruciferelor: varză roşie, varză de Bruxelles, broccoli, conopida.
Migdalele: datorită conţinutului bogat în vitamina E şi complexul vitaminic B, migdalele întăresc organismul şi-l apără de efectele nocive ale stresului. Aşadar, dacă ai poftă de o gustare nu ezita să consumi un pumn de migdale crude şi nesărate.
Grepfruitul: este bogat în minerale, mai ales în fosfor, potasiu şi magneziu, dar şi în vitaminele C, B1, B2, PP şi ne fereşte cu succes de viroze şi răceli. Dacă urmezi un tratament, consultă medicul înainte de a consuma grepfrut, deoarece poate să interacţioneze cu anumite medicamente (cum ar fi cele pentru colesterol).
Ceai verde şi negru: ambele sunt bogate în vitamina C şi flavonoide, care au împreună un efect antibiotic şi antiinflamator. De aceea, ceaiul este util când avem imunitatea scăzută. Consumă zilnic două-trei ceşti mari (circa 250 ml) de ceai, în care s-a stors zeama de la o jumătate de lămâie.

Argeșul de Nord

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: